14. nov. 2011

Gi gleden oppmerksomhet!

Har du noen gang vært 100% fornøyd? Alt går smidig og greit, ingen bekymringer. Går det an?

Jeg kjenner ingen, inklusiv meg selv, som har det på den måten. I alle fall ingen som sier det. For det er litt sånn "syte" kultur i Norge. Du skal ikke ha det bra for å bli hørt!

Ta for eksempel en kveld med jentene. Hvem blir hørt av hun som forteller om den romantiske ferien sammen med kjæresten eller hun som har juicy nyheter fra byturen sist helg?

Hvorfor er det tilfelle?

Jeg tror vi fryder oss litt over andre sine "flaws". Da kan vi lene oss godt tilbake i stolen, komme med dømmende kommentarer og våre egne hverdagsproblemer duses bort.

Dette må vi gjøre noe med, jeg gir deg en oppgave:



  • Neste gang du gjør noe morsomt eller det kribler i magen, stopp opp og tenk;


" Nå har jeg det bra, livet er herlig."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar